Dag 1+2 i NYC.

Okej, så jag har inte bloggat sen man uppfann bokstaven "F" men det här kan faktiskt förtjäna lite egobloggande.

Vi är i New York, Big Apple, New Amsterdam. (Det hette så ända tills holländaren sålde stället och började jobba på AT&T supporten istället. Nåväl. Första dagen:
Börjar med en lång flygresa med lagom mycket turbulens, sådär så att man precis klarar av att läsa boken med en "I'm cool...." nonchalant attityd utan att folk fattar att man egentligen tänker "Jag måste tänka på något ballt innan jag dör!!!" och direkt börjar tänka på Batman. Okej, det var väl egentligen inte så farligt, men är man lite skrajsen över att man befinner sig i en aluminium tub strax under röven på gud så är man.
Efter att ha landat i denna metropol av metropoler så kliver man på bussen till Grand Central Station, som tar cirka 1½ timme och då har vi kört sammanlagt 400 meter (känns det som). Sverige har mycket att lära sig om trafikköer från NYC.

Efter att ha väntat under en bro i 40 minuter på att få en liten van att köra oss till vårt hotell märker vi att hotellet ser ut som Ghostbusters högkvarter, tyvärr är det lika skitit som Ghostbusters högkvarter när de håller på att flytta in. Efter att ha fått vår nyckel så går vi och lägger oss. Eftersom vår AC lät som en astmasjuk mammut bestämde vi oss för att stänga av den, sen tror jag att vårt kylskåp hade någon form av bronkit eftersom det harklade sig i 10 minuter var 30 minut. Sådär lagom att man hinner somna igen innan det väcker dig med ett vrålande "HARRKKKKRKRKRRRKKRMMMMMMMMMM!!!!!!" Efter att ha kommit fram till att detta hotell är en dyr knarkarkvart så somnar vi och lyckas få några timmars sömn. Nu börjar...

Dag 2: Vi går upp och vill ut ur detta skabbhotell fortare än kvickt. (Sa jag förresten att hissen hade någon form av reumatism och gick långsammare än sirap på nedåttjack?) Vi går två gator upp och svänger in på en gata och ser att där finns det ju ett hotel som har en entré överhuvudtaget! Vi går in som hungriga och rädda små barn och frågar om vi får bo här i några nätter? "Come to us!" säger de och visar ett rum som de har att bjuda på. Eftersom det inte är några fläckar någonstans och sängen ser ut som en säng och inte låter som en metallburk med rostiga bultar i så bestämmer vi oss för att bo där istället. Tillbaks till Hotel Misär och säger "F*CK THIS SHIT!" Betalar för 1 natt och flyttar över våra väskor till Hotel Lycka. Någonstans däremellan äter vi frukost på ett diner. Jag åt Bacon och ägg på rostat bröd. Med Ketchup (When in rome ya know!). Kaffet smakade kaffe fast utan kaffesmaken. Svagt som attan, men det är inte deras fel. Hela USA har ju missat poängen med kaffe.

Var var jag? Jo! Efter att vi bytt hotell och fått i oss käk så är vi glada igen. Vi går ut och då är i princip hela 5th Avenue avstängt på grund av Veterans Day! En parad som går genom hela stan med gamla krigsahjältar och deras fans. Alla var glada och vevade loss med amerikanska flaggor. Jag ville inte veva med en amerikansk flagga eftersom jag tycker att de är lite för glada i att kriga med andra länder. Man kan inte äta kakan och sen ha en parad för att folk överlevde kakan... eller nåt.

Efter att ha knatat i 400 mil i en riktning så kom vi till Central Park, där finns Applestore! Fin butik med massor med människor i. Massa roliga prylar oxå som man kan pilla på. Vi kommer köpa en Ipad, för att... vi... behöver... verkligen en sån... pryl. Eller så vill vi bara gärna ha en onödig lyxpryl som man kan surfa på i soffan. Skitbökigt att ta sig alla 5 steg runt bokhyllan för att sätta mig vid en riktig dator.

Efter Applestore så gick vi tillbaka fast på en annan gata. Lyckan var total av att få komma hem och lägga sig framför dumburken och ta av sig skorna som brann för att de aldrig blivit använda så mycket på en dag förut.


Dag 3: Kommer imorgon, nu ligger jag i sängen och det är 37845 filmer på samtidigt och jag ska bläddra igenom dem alla så att jag får ihop en superfilm: "Juno in black collateral pretty damaged woman from hell"

*Juno, Men in Black, Collateral Damage, Pretty Woman och From Hell om ni undrade*

Godnatt från ett varmkallt New York!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0